|
informační systém, informační systémy, software, zakázkový software,
software na zakázku, aplikace, aplikační software, tvorba aplikací,
programování, programování aplikací, programování na zakázku, databáze,
databázový systém, databázové systémy, databázové aplikace, ekonomický
software, účetní software, evidence, nabídky, poptávky, objednávky, výdejky,
faktury, příjemky, doklady, adresář firem, zboží, katalog zboží, rozpočty,
soupisy prací, výkazy výměr, kalkulace cen stavebních prací, datové soubory,
práce HSV, práce PSV, stavebnictví, software pro stavebnictví, software pro
rozpočtování, software innovation and development, custom programming,
software programming, innovation, custom software, MS Access, Microsoft
Access, SQL, SQL Server, Microsoft SQL, Microsoft SQL Server, Visual Studio
.NET, Visual Basic, Visual Basic for Application, VBA, ASP, ASPX, ASP.NET,
OCX, Visual FoxPro |
Průběh vývoje informačního systému Aplik se Vám pokusíme
přiblížit na fiktivním typickém příkladu ...
|
|
Zadání
Zákazník je obchodní firma zabývající se nákupem zboží od
zahraničních dodavatelů a jeho následným prodejem prostřednictvím
sítě poboček v jednotlivých regionech České republiky.
V současné době jeho obchodní zástupci zpracovávají nabídky,
vystavují a evidují objednávky v prostředí tabulkového procesoru
Microsoft Excel. Toto řešení je sice funkční, ale se vzrůstajícím
počtem zakázek se stává velmi obtížným problémem zejména aktualizace
dat (ceníky, marže zákazníků atd.) a přehled o stavu a vývoji
jednotlivých zakázek. Navíc skladové hospodářství je evidováno
účetním softwarem v centrále firmy, takže vzniká duplicita
pořizování dat.
Analýza a návrh řešení
Na základě analýzy stávajícího stavu je
zákazníkovi předložen rámcový návrh řešení intranetové aplikace:
Aplikační část informačního systému bude zpracována v prostředí
Microsoft Access, datová část bude realizována pomocí souborové
databáze typu MDB s možností přechodu na SQL Server. Synchronizace dat
mezi jednotlivými pobočkami bude probíhat formou replikací. Informační systém
bude obsahovat následující části:
| Katalog firem |
| Katalog zakázek |
| Katalog zboží (včetně kompletního skladového hospodářství) |
| Nabídky |
| Rezervace (objednávky zákazníků) |
| Výdejky |
| Vydané faktury (včetně propojení s účetním softwarem) |
| Poptávky (nabídky dodavatelů) |
| Objednávky (objednávky u dodavatelů) |
| Příjemky |
| Přijaté faktury (včetně propojení s účetním softwarem) |
| Evidence závazků |
(návrh neobsahuje vlastní podvojné účetnictví, protože zákazník
považuje stávající účetní software za vyhovující)
Aby měl zákazník lepší představu o budované aplikaci, jsou mu předvedeny dva
nebo tři obdobné informační systémy. Poté co je zákazníkem odsouhlasen
rámcový návrh aplikace je zahájena vlastní implementace informačního
systému.
Implementace
Vlastní implementace probíhá ve dvou základních fázích:
V první fázi jsou budovány datové struktury, vstupní formuláře a
nejnutnější tiskové sestavy jednotlivých částí aplikace v souladu s
hierarchií budoucího intranetového systému. Programování každé části
je průběžně konzultováno se zákazníkem a po ukončení každé funkční
části je zákazníkovi předána aplikace k otestování a připomínkování.
Poté co jsou vyvinuty všechny vstupní formuláře a nejnutnější
tiskové sestavy, je přikročeno k druhé fázi vývoje informačního
systému.
V druhé fázi je informační systém nejprve naplněn daty ze
stávajících zdrojů a poté nasazen do zkušebního provozu, který
plynule přejde do normálního provozu. Současně se pokračuje v dalším
vývoji aplikace tak, že aplikace je upravována, doplňována a
rozšiřována v souladu s požadavky zákazníka a současně je budována
část výstupních tiskových sestav, analýz zpracovávaných dat, exportů
a importů do jiných datových formátů atd.
Podpora
Zákazník (nebo kterýkoliv jeho zaměstnanec) má možnost kdykoliv
požádat o pomoc přímo autora aplikace a to buď telefonicky (v
kteroukoliv denní dobu, 7 dní v týdnu) nebo e-mailem. To že zákazník
má možnost hovořit přímo s autorem aplikace zaručuje výslednou kvalitu
podpory.
Servis
Protože firma zákazníka i okolní prostředí se neustále vyvíjí, je
nutné aby se informační systém operativně přizpůsoboval těmto změnám.
Z toho vyplývá, že vlastní vývoj informačního systému ve skutečnosti
nikdy nekončí, ale pouze probíhá volnějším tempem dle potřeb a
požadavků zákazníka (více...).
|
|
|
Informačního systém Aplik se speciálním zaměřením pro stavební firmy
si můžete prohlédnout
zde...
Informační systém pro drobné podnikatele vedoucí daňovou evidenci si můžete prohlédnout
zde... |
|
|